مطالعه انجام شده توسط هادسون [12] نشان داد که با حرکت در جهت چرخش استوانه، یک فلت معین دوسوم بار نهایی خود را به صورت مستقیم در روی استوانه دریافت می¬کند. این بار به صورت نمایی با زمان افزایش می¬یابد و به نه دهم مقدار نهایی در مدت 6 – 8 دقیقه می¬رسد. در بقیه زمان کار، تکمیل بار به کندی صورت می¬گیرد (شکل 4 را ببینید). همانگونه که در شکل نشان داده شده است، در فلت¬هایی که در جهات معکوس فلت بار حرکت می¬کنند، ابتدا سرعت با زمان افزایش می¬یابد و سپس کند می¬شوند تا زمانی که فلت ناحیه کاری را ترک کند. در اینجا، با لایه فیبری منتقل شده روی سطح استوانه از تیکرین مواجه می¬شود.
بیشتر بخونید: اکچویتور و تنظیمات رلۀ وفقی برای حالت متصل به شبکه و حالت مجزا
فلت، دچار افزایش ناگهانی توده فیبری می¬شود تا کاملاً پر شود و در توافق با نتایج دیگر [29]، وزن بار بیش¬تر از جهت حرکت پیشرو است. بر خلاف نتیجه¬گیری اکسلی، دریافته شد که 30% بارنهایی در یک فلت معین، از تبادل فیبری بین فلت¬ها و استوانه روی ناحیه کاردینگ کامل حاصل می¬شود.
می¬توان این دلیل را ارائه کرد که تعداد فلت¬های درگیر در جداسازی توده کوچک، به اندازه توده، آهنگ جریان جرمی و تنظیمات فلت بستگی دارد. توده¬های بزرگ در طول فعالیت کاردینگ به سیم استوانه فشرده خواهند شد در حالیکه توده¬های کوچک به آسانی حذف می¬شوند و در بالای دندانه اره¬ای استوانه باقی می-مانند [29]. هر چه که توده بزرگتر ، آهنگ تولید بیشتر و تنظیمات فلت نزدیکتر باشد، تعداد فلت¬های درگیر در جداسازی توده معین بیشتر است.
بوگدان [29] گزارش کرد که فلت¬ها در شروع چرخه تماسشان با استوانه، متمایل به بارگیری سریع هستند.با این وجود، این تنها بخشی از بارگیری است زیرا توده فیبری در مقابل ورود فیبرهای دیگر به فضا مقاومت می-کند اما در مورد کتان، ذرات برگ و زوائد موجود نیستند.
تحلیل زوائد در نوارهای فلت کتان نشان می¬دهد که در ابتدا، درصد زوائد در نوار فلت داده شده کم بوده است و در 10 دقیقه اول کاردینگ به آرامی افزایش می¬یابد و سپس در یک مقدار ثابت باقی می¬ماند [12]. درصد نهایی بستگی به میزان زوائد کتان دارد. در آهنگ تولید ثابت، میزان نوارهای فلت ارتباط مستقیمی با سرعت فلت خواهد داشت اما به شرط اینکه سرعت به گونه¬ای باشد که زمان کاری بیش¬تر از ده دقیقه نشود اما وزن و ترکیب نوارهای فلت، تقریباً ثابت باقی بماند. فیل [30] ادعا کرد که درجه بالای تلاطم هوا در ناحیه فلت/استوانه وجود دارد. ترکیبی از نیروهای مرکز¬گریز، تماس مکانیکی با سیم فلت و تلاطم هوا سبب می¬شود که انتهای پایانی فیبرها به صورت مجزا به نوار استوانه بچسبد و ارتعاش کند و زوائد و ذرات آزاد گردوغبار جدا شوند. فیبرهای کوتاهی که به طور مناسب به نوار اره¬ای سیلندر نچسبیده¬اند، به صورت آزاد می¬لرزند و همراه با ناخالصی¬ها، بخشی از زباله¬های فلت می¬شوند.